måndag 21 februari 2011

Vilket klipp vi gjort ;)


Hej kära bloggvänner!!

Hoppas att starten på veckan varit bra för er!
Här hemma har jag varit hemma på VAB för första gången.
Vår lilla snäcka mår bättre i dag och är pigg och glad.
Hon har fått behålla det hon har ätit i dag, fast det inte varit så mycket.
Men hon har varit jätte duktig på att dricka mycket, vilket är viktigast.
Det är mycket bättre i dag och har inte kräkt något, men helt bra är det inte då det har börjat andra hållet istället.
Stackars vår lilla älskling som inte är så bra i sin lilla mage :(
Men det blir förhoppningsvis bättre snart.
Jag och älskling har än så länge klarat oss från kräksjukan, men vi bara väntar på att det snart ska börja iallafall på en av oss.
Har svårt att tro att vi båda kommer klara oss från denna hemska sjukdom.
Kräksjukan är det värsta jag vet, jag har hellre förkylning och feber många gånger om bara jag slipper denna kräksjukan.
Det är hemskt att ha...
Håller tummarna på att vi slipper!

Till något roligare än sjukdomar.
Förra veckan gjorde jag och älskling ett jätte klipp.
Kära syster L köpte för ca 1 år sedan en systemkamera Nikon D90 + objektiv AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR.
Jag och älskling funderade då på att också köpa oss något liknande då det är fantastiskt fina bilder man kan ta på kameran.
Vi lånade kameran några gånger för att se om det var någon för oss.
Men då vi båda tyckte att den var för stor och klumpig när man tex skulle iväg och inte var speciellt smidig att bara slänga ner i väskan som man kan med en liten smal digitalkamera blev det inget köp.
Och vi kunde ju inte köpa både en dyr digitalkamera och en dyr systemkamera.
Men nu har systers sambo J köpt sig en systemkamera då med bättre videoinspelning på kameran så att han skulle slippa köpa en videokamera oxå.
Så att han nu har både kamera och så att han kan filma med den.
Så kära syster frågade om vi ville köpa hennes kamera för under HALVA PRISET av vad den kostar i affär, då hon inte har någon anledning att ha kvar sin då hennes J har en kamera.
Utan och tveka köpte vi självklart den!
Helt perfekt, när vi ska iväg och vill ha en liten smidig kamera med oss tar vi digitalkameran och när vi vill ta lite finare bilder kan man ta systemkameran.

Tack älskade syster, och J som köpte en ny kamera!!

Ha en skön måndag kväll vänner & var rädda om varandra!

2 kommentarer:

  1. Vilken jätte fin blogg du har!
    Brukar vara här inne och kika ibland, men har varit dålig på att ge komentarer.
    Vilket klipp du har gjort, jag och min man köpte precis samma kamera som du har.
    Då köpte vi kameran, obj, minneskort, väska och usb för nästan 12.000 kr och det är för ca 1 1/2 år sedan.
    Jag hade precis som du självklart köpt den.
    Då det är din systers vet du ju också hur dom har kanskats med den. Hade man köpt den på tex blocket vet man ju inte alls i vilket skick man hade fått den. Är många skolare som ljuger där inne...
    ha en bra dag!
    Mvh Sara.B

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!!
    Tack snälla du & Välkommen hit!
    Syrran köpte precis samma som du & din man, kameran, obj, minneskort, väska och usb.
    Men dom köpte allt det för 11.500 kr.
    Ja, det känns bra att ha köpt den av syster då jag vet att dom varit rädda om kameran och sen tjänade vi en ganska bra summa på köpet ;)
    Blocket har alldrig varit ett alternativ för oss, inte när det är så dyra saker det handlar om. Sen är det ju som du säger, många skojare och man har ju inte en aning om hur dom har hanterat kameran.
    Mvh Jennie

    SvaraRadera