söndag 20 februari 2011

Nu var det våran tur :(

Hej mina kära bloggvänner!

Hoppas att ni har haft en jätte bra helg!
Här hemma har vi haft det jätte bra och njutit till max av vår långledighet tillsammans.
Tills lunchtid i dag, då började det...

Tyckte att det var konstigt att snäckan inte riktigt fick ro och sova middag i dag, då hon alltid sover bra.
Bara vände och vred på sig och gnydde till ibland.
Efter att ha försökt att somna i 45 min gick jag in och skulle hämta upp snäckan från sängen.
Hon stod upp i sängen precis som att hon väntade på mig, hann precis få upp henne i famnen då hon fontänkräkte ner mig, sig själv, golvet, sängen och sängbordet...
Det var så det började här hemma....
Puh är så glad över att älskling har varit hemma i dag och kunnat hjälpa till.
Är inte lätt när man är så liten som snäckan och inte kan säga ifrån och förstå att nu kräker jag snart.
Utan där hon är där kräker hon rätt ut.
Har körts ett antal maskiner tvätt i dag och lika så moppats ett antal gånger på golvet.
Men snäckan har varit jätte pigg, efter hon kräkt var allt som vanligt och hon började leka igen.
Helt otroligt jag hade varit helt utslagen och bara slängt mig ner i sängen igen.
Vår lilla skatt har fått i sig jätte mycket vätska, vilket är det viktigaste.
Har inte velat äta speciellt mycket sen i fm.

Efter ett par timmar då allt lugnat ner sig och snäckan fått behålla allt hon druckit började jag att göra hemmagjord pizza.
Mums vad gott det var efter en slitsam dag.
Vår lilla snäcka åt lite kanter mer ville hon inte ha.
Men det är ju bättre än inget!

Nu hoppas vi på att det är påväg åt rätt håll och att vår lilla snäcka sover gott i natt då hon inte alls fått någon sömn i dag.
Jag och älskling ska också lägga oss tidigt i kväll, då vi säkerligen också behöver sömn då det om några dagar är vår tur.
Har svårt att tro att vi kommer att klara oss..

Så i morgon blir det VAB för min del, hann iallafall jobba en vecka ;)

Ha en skön Söndag kväll vänner & hoppas att ni får en bra start på veckan i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar