tisdag 8 februari 2011

På bättringsvägen

Nya belysningen som snälla älskling fixat!

Hej mina kära vänner!

Här hemma bara springer dagarna iväg, nu är det mindre än en vecka kvar av min föräldraledighet .
På måndag på självaste Alla Hjärtans Dag börjar jag jobba igen.
Har blandade känslor till det.
I början innan man kommit in i jobbet riktigt igen och innan snäckan vant sig vid att vara på dagis kommer det säkert att vara en tuff period.
Men bara man kommer in i det och snäckan vant sig vid alla barn, fröknar och allt annat nytt så kommer allt säkerligen att flyta på bra.
Men det märks att snäckan förstår att det är påväg att bli förändring här hemma då hon sedan vi började skola in henne på dagis blivit väldigt mammig.
Helst skulle hon vilja att jag var med henne hela tiden...
Men det blir nog också bättre med det.
Förstår henne också att det är jobbigt med nya förändringar.
Jag har ju varit hemma med snäckan i 2 år och sen helt plötsligt lämnar jag henne helt ensam med en massa andra barn och dagisfröknar som hon aldrig har träffat innan.

Här hemma har vi dom senaste dagarna tagit hand om vår lilla sjukling.
Humöret har inte varit på topp vilket är förståligt när vår lilla skatt inte är bra, och det har varit lite gnälligt och mammigt/pappigt.
Men det är på bättringsvägen då hon inte alls har sagt att det gör ont i dom små öronen längre, förkylningen har blivit bättre, och feber har hon inte haft på två dagar.
Dock envisas hostan att vara kvar på nätterna, men inte alls lika illa som förra veckan.
Så i dag valde vi att vara hemma med snäckan från inskolningen och tar nya tag med inskolningen i morgon.

I kväll har min älskade elektriker fixat hemma i fönstren i köket och vardagsrummet.
Äntligen har mina spotlight kommit upp i fönstren och det blev jätte snyggt.
Har länge funderat på vad jag ska ha i våra avlånga fönster.
Tycker att det blir väldigt mörkt när man inte har någon form av belysning i dom fönstren.
Men så kom jag på att man kan ha vanliga kökssportligthts bakom lamellgardinerna, vilket blev ett jätte snyggt sken.
Är hur nöjd som helst.
Tur man har en sambo som är elektriker så han kan fixa det till mig :)

Nu ska jag ta och slänga mig i soffan en stund innan det är dax för sängen och läsa mina nya tidningar som kom i brevlådan i går.

Ha det jätte fint vänner & var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar