söndag 6 februari 2011

Familjesöndag



God kväll bloggisar!

Hoppas att ni har haft en fin helg!

I dag har det varit en lung och skön dag med kära familjen.
Dagen började med sovmorgon för hela familjen, var jätte skönt och mycket välbehövligt för oss alla tre.
Speciellt för vår älskade Tilda som har haft det jobbigt i veckan med ont i sina små öron, feber & hosta.
Och inte att glömma inskolningen på dagis, mycket nytt och många nya kompisar och dagisfröknar att lära känna.
Tar på dom små krafterna!
Vi märker redan förändring natten till i dag och i dag på middagsluren nu när snäckan fått sin pencillin mot öroninflammationen.
Hon har sovit hela natten, är inte alls lika snuvig och täppt i den lilla näsan, har bara hostat några gånger.
Har inte en endaste gång vaknat upp eller varit ledsen när vi lagt henne för att sova.
Innan kunde hon bli ledsen och sätta sig upp i sängen och säga aj aj och peka på öronen, men inte nu längre.
Och att hon får sin långa sömn på nätterna som hon alltid haft och behöver.
Sover alltid mellan 19.00- ca 07.30-08.00!

I förmiddags blev det lång frukost, tvättning, handling och inte att glömma, titta på teletubbies med snäckan.
Kan inte förstå att dessa färgglada hoppande figurerna kan vara såå roliga att titta på om och om igen...
Snäckan älskar det iallafall, men jag och älskling är liite trötta på dom nu ;)
Jag har iallafall klickat hem några fler dvd med teletubbies till snäckan så att vi kan variera lite så det inte blir så enformigt.
För just nu har vi bara en dvd med dom som vi tittar på om och om och om igen... ;)

Efter att snäckan tagit sin middagslur åkte vi hem till kära mamma & pappa för lite söndagsmiddag.
Alltid roligt när hela familjen är samlad!
Men i dag var inte systers P med då han just nu är och åker skidor med gabbgänget och syster L var inte heller med då hon jobbar hela dagen lång :(

Nehe vänner nu väntar duschen sedan blir det redan sängdax då jag inte har lust att sitta uppe helt själv.
Älskling börjar jobba 5 i morgon och har därför redan kryp ner i den varma goa sängen.

Ha en skön söndag kväll vänner och hoppas att ni får en bra start på veckan i morgon!


Uppe i hallen har två av mina vita nyinköpta VÅGÖ stolar från IKEA tagit plats i väntan på sommaren då dom kommer att pryda trädgården så fint!
Tack snälla D & J för att ni skickade och ringde att dom kommit in till försäljning på IKEA så jag fick tag på några stolar.

5 kommentarer:

  1. Tack för den fina kommentaren som skrev på min blogg! Ni har också väldigt fint och du har ju fått äran att inreda ett barnrum också!

    Det är nog många här i Älmhult som är lyckliga ägare till Vågö. Blir nog sommarens trend i vår lilla håla :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jättsnyggt hem du har! =)
    Vågö stolen är super snygg & 2 såna skulle passa jättbra på våran altan. Men jag hittar den inte på Ikeas hemsida, för visst var det så att den finns där..?
    MVH KLara

    SvaraRadera
  3. ANNA: Tack snälla du!!
    Tror med att stolarna kommer bli trenden här i byn!
    Det kommer nog att stå minst en VÅGÖ stol i varenda trädgård i byn ;)
    KLARA: Ja, dom är köpta på IKEA. Tyvärr så har inte IKEA kommit ut med trädgårdsmöblerna på hemsidan än. Men stolarna finns att köpa i varuhusen för 199 kronor stycket. Finns i färgerna vit, svart & grön.
    Finns även ett litet runt tillhörande bord för 299 kr.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina stolar=) Får väl ta mig upp till Ikea i Älmhult nån dag och spana, kanske ni Älmhultsbo redan köpt på er alla ? =)
    Jag tänkte även kolla med dig ang tavlorna på bilden, vart har du köpt dom?
    Kram JOhanna

    ps: Jag gillar din blogg och försöker dagligen besöka den, =)

    SvaraRadera
  5. Johanna: Tack snälla du & varmt välkommen till min blogg. Jätte kul att du gillar den :)
    Jag har köpt tavlorna på Moderna Museet i Malmö i sommras.
    Kram

    SvaraRadera