söndag 30 januari 2011

Söndag

God kväll mina kära bloggvänner!
Hoppas allt är bra med er!
Här hemma har det varit fullt upp hela helgen lång!
Fredagen började med inskolning på dagis.
Vi föräldrar var bara med en liten stund då vi sedan kilade iväg för att barnen skulle vara själva med dagispersonalen.
Gick hur bra som helst att säga hej då och kila iväg.
Snäckan vinkade av mig så glatt och sa Ia barn, vilket menas Tilda (Ia) som hon kallar Tilda, ska leka med barnen ;)
Var bara några barn som blev lite ledsna.
Efter att vi kommit hem och snäckan sovit sin middagslur var det dax att åka till Zinka & barnen, där även Dinka & lilla Tilda var.
Jätte roligt att träffas och även kika på deras fina renoverade badrum..
Hur fint som helst!
Lördagen var det jobb hela dagen lång för min del!
Efter jobbet åkte jag till min Morbror som hade 50 år kalas.
Älskling och Tilda var hemma då dom tyvärr är sjuka.
Älskling är dunderförkyld och snäckan bara hostar och hostar :(
Söndagen har varit fixa allt dag!
På schemat i dag har det varit tvättning, strykning, tryckt på namnlappar i Tildas kläder (dagis kräver det), storhandling, hämtat och bärt in veden i vedboden, dammsugit, moppat golven.
Jag och älskling har även fixat det sista med snäckans dagispapper.
Uch alla dessa papper, ska ju skicka in en hel historia!
Men i Torsdags fick jag mitt schema godkänt som jag skrivit själv, så nu har vi äntligen kunnat skicka in mina, älsklings och snäckans tider till dagis.
Nu kallar sängen då det är dax för inskolning i morgon förmiddag.
Håller tummarna för att det ska gå bra i morgon då snäckan ska sova på dagis.
Ha det bra & var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar