måndag 3 januari 2011

Full rulle dag

Tänkte visa er Nyårsdukningen vi hade här hemma på Nyårsafton.
God kväll kära vänner!

Då har vi redan kommit i på tredje dagen i Januari.
Inte lång tid nu innan vår lilla snäcka ska börja skolas in på dagis och jag ska börja jobba igen.
Har blandade känslor för det.
Ska bli jätte kul för henne att börja dagis, träffa nya kompisar och lära sig nya roliga saker.
Det ska även bli roligt att börja jobba igen för min del och träffa gamla arbetskamraterna.
Men samtidigt vill jag vara hemma ett tag till med min lilla skatt :)
Är ju bara så mysigt att vara hemma med henne och bara mysa och ha det bra.
Ett stort och nytt steg som kommer att förändra vardagen.
Men allt kommer att gå jätte bra med både jobb och dagis!

I går em/kväll åkte jag, mamma, pappa och mina systrar till Växjö för att kolla på bio och äta på restaurang.
Var hur trevligt som helst och roligt att bara vi som familj gjorde något tillsammans.
Är inte så ofta det händer.
Både god mat och bra film!

I dag tog vi alla lite sovmorgon här hemma.
Jätte skönt när hela familjen kan göra det, äta frukost och ta det lugnt på morgonen utan massa stress och passa tider.
Är det bästa när älskling jobbar em/kväll.
I eftermiddags efter att snäckan tagit sin middagslur begav vi oss till ett fik i byn med kära vänner och deras barn.
Hann även med att hälsa på kära syster & hennes J och självklart lille Dalton innan det var dax att åka hem för att natta snäckan.
Full rulle hela dagen!

I morgon hade jag tänkt att försöka börja städa ut julen lite här hemma.
Julbelysningen i fönstren, i trädgården & julgranen får stå kvar ett tag till då jag tycker att det är så mysigt att ha det uppe än.
Men allt annat "piff" ska bort då jag är lite trött på det nu.

Ha det bra vänner & ta hand om er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar