söndag 9 januari 2011

Händelserik helg

Hej mina kära bloggvänner!

Tack snälla vänner för era kommentarer ang mitt lampköp.
Valde till slut mellan Miss K & FlowerPot.
Älskling fick avgöra vilken han tyckte av dom två som vi skulle ha här hemma.
Så det blev en FlowerPot han valde, som jag nu har beställt.


Denna helgen har det blivit lite förändringar här hemma...
Började med att jag var på färgaffären och skulle köpa vit färg så att jag kunde måla över snäckans randiga fondvägg i henne sovrum, som jag var så trött på.
Skulle ha 5 L färg men det var slut, dom hade bara 10 L.
Får gå tänkte jag som tänkte passa på att måla över fondväggen då snäckan skulle sova hos kära mamma & pappa på Lördag.
Väl hemma igen kom kära syster S på lunch och sa då, å ska du äntligen få måla halva huset vitt när hon såg den stora burken.
Hon vet att jag älskar vitt och när jag och sambon flyttade till huset för snart 4 år sedan ville jag så gärna ha köket, vardagsrummet, hallen uppe och nere vitt.
Men det tyckte sambon inte alls, då han trodde att det skulle bli alldeles för ljust.
Så jag fick nöja mig med beige..
Senare på kvällen pratade jag och älskling om att måla vardagsrummet, köket, hallen uppe & nere och han gick faktiskt med på det nu :)
Å vad fint och ljust det blev, t.o.m älskling sa att det var snyggt som var lite osäker på så mycket vitt här hemma.
Är så nöjd, vilken jätte förändring det blev med bara lite ny färg på väggarna.
Så nu är alla rummen i huset vita förutom tvättstugan som är svart och vårat sovrum som är grått.
I lördags sov vår lilla snäcka hos sin mormor & morfar!
Så på dagen målade & målade jag och älskling och hans bror P var och hämtade vår bil nr 2.
Nu när jag ska börja jobba igen kände vi att vi måste nästan ha två bilar.

Senare på kvällen åkte jag och älskling till Växjö där vi först åt mat på en fin restaurang och sedan blev det bio.
Jag tycker att det är jätte viktigt att man försöker att ha lite egentid tillsammans nån gång ibland.
Är viktigt att man tar hand om varandra och gör något tillsammans bara vi två.
Ha det så bra vänner & var rädda om varandra!





Det enda som inte var vitt eller svart i vardagsrummet var mina nyinköpta tulpaner :)

2 kommentarer:

  1. Lite färg gör stor skillnad. Vitt tröttnar man aldrig på. Så det blev en Flower Pot?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vad fint det blev med vitt :)

    KRAM!

    SvaraRadera