måndag 26 juli 2010

Marknad & Startat husprojekt

Första dagen på min semester började med en tripp till Tingsryd på marknad med snäckan och mamma.
Köpte dock bara godis och snäckan fick en leksak av sin snälla mormor.
Handlar sällan något på marknader, tycker bara att det är roligt att strosa runt där, kolla på allt som säljs och träffa vänner.
Min älskling var undertiden ute och fiskade på sjön med grabbarna.
Dom hade en grabb fm :)
När jag och snäckan kom hem var det fullt upp här hemma på gatan.
Snickarna kommer förhoppningsvis i slutet på veckan och börjar med taket :)
Men innan dess ska dom gamla vindskivorna ner och nya ska sågas till, målas och sättas upp. Och självklart ska dom gamla plattorna ner.
Det ska älskling, hans bror P och min kära pappa ordna innan.
Så här sågades det, målades och en hjullastare har parkerats utanför vardagsrumsfönstret.
Vilket snäckan tyckte var jätte roligt och konstigt.
Brukar ju inte ha en hjullastare parkerad på gräsmattan precis ;)
Längtar såå tills taket är klart!!
Snart väntar sängen då jag, snäckan, kära syster S och mamma ska till Malmö i morgon.
Kära mamma fyller år och det ska vi fira i Malmö.
Tyvärr kunde inte syster L följa med då hennes semester är slut och jobbar i morgon :(
Älskling, hans bror P och kära pappa ska börja riva ner takpannorna i morgon :)
Ha en bra dag vänner!!


Snäcka tycker att det var jätte roligt när Måfa (morfar) körde upp lastaren på gräsmattan ;)


Dom fina svarta takpannorna uppradade



Allt på plats tills i morgon bitti..

Älsklings bror P grundmålar vindskivorna..

2 kommentarer:

  1. Gud vilket fint hem du/ni har! Men var har du köpt planschen la mela e la pera? Du har säkert skrivit det men eftersom jag är ny läsare så har jag ej hunnit gå igenom din blogg noga :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Sanna!
    Vad roligt att du börjat läsa min blogg :) Du är varmt välkommen!
    Planchen är köpt på http://shop.danesemilano.com

    SvaraRadera