måndag 19 juli 2010

Tillbaka..

En av alla fina blommor jag fick när jag fyllde år.
Denna från älskade mamma & Pappa.

Då var jag tillbaka efter en liten paus i bloggandet.
Eller rättare sagt har jag haft fullt upp hela helgen ;)
Känner även att jag varken har tid eller lust att blogga så mycket nu när det är sommar.
Man åker iväg på semester, är med nära och kära, grillar, badar och solar.
Så det är inte mycket tid till att sitta vid datorn.


I fredags var mina älskade släktingar och vänner hemma hos oss och firade min 25 årsdag.
Var jätte roligt att träffa alla och äta en bit mat och självklart födelsedagstårta som älskade syster S hade gjort.


I Lördags var jag och älskling hemma hos kära syster L och hennes J på inflyttningsfest.
Var jätte roligt att träffa vännerna men gladast var jag över att få träffa mina älskade systrar.
Vi umgås så ofta det finns tid, men tyvärr så har vi inte lika mycket tid längre som för bara några år sedan då vi träffades dagligen.
Det saknar jag jätte mycket!
Mina systrar är inte bara mina syskon utan mina allra bästa vänner som man kan prata om allt med.
Men nu har jag familj, hus och jobb och min ena syster äger en egen catringfirma och jobbar väldigt mycket och andra syster har precis köpt hus och ska fixa iordning där och så jobbar hon mycket helger.
Så det finns inte mycket tid längre att träffas så ofta :(
Så jag njuter och tar vara på varje tillfälle som vi träffas tillsammans!!


I söndags åkte jag och älskling hem till mina föräldrar och till vår älskade Tilda som sovit hos måmå och måfa som snäckan säger ;)
Innan vi åkte hem med vår skatt åkte vi alla ut på sjön och fiskade.
Var jätte roligt och tom snäckan fick en mini mini fisk när hon pilkade ;)
Var helt överlycklig när hon drog upp linan med fisken på..
Vår älskade lilla skatt!!
Efteråt åkte vi till mamma och pappas lilla stuga ute på sjön som ligger mitt ute i sjön på en liten ö.
Jätte mysigt!
Där grillade vi lite och badade innan vi åkte hem.


Hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag har haft vänner!

Älskade syster S hade gjort både jordgubbstårta och Daimtårta till min födelsedag.


Släkt och vänner fick hemmagjord potatissallad, rostbiff, kassler, sallad och nybakat bröd hos oss i Fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar