tisdag 6 juli 2010

Dockvagn och skinnfotölj


Snäckan och sin nya fåtölj!
Hade fullt upp att kolla läget med sin lilla tofs ;)

Slappa lite i fåtöljen framför Nalle Puh på tvn


I dag har jag varit inne i byn och hämtat ut mitt "lilla" paket med massa grejer till lilla snäckan. Där var bla en svart skinnfåtölj och en liten rosa dockvagn.
Har länge letat efter en lite mindre dockvagn till snäckan.
Då jag både varit inne i byn på leksaksaffären och i Växjö och kollat, men dom är alldeles för höga.
Det görs tydligen bara dockvagnar till barn som är ca 3 år.
För dom jag har sett i leksaksaffärerna har varit väldigt höga för vår lilla skatt.
Men nu hittade jag en på Internet som är helt perfekt till henne.
Liten och med höj och sänkbart styre så hon når upp.
Hon har varit helt överlycklig för sin lilla vagn och kört runt med den hela dagen med olika gosedjur och dockor ;)

Blev även en liten skinnfåtölj till snäckan, som passar super bra nu när hon börjat titta på tecknade barnfilmer.
Jag och mina tre systrar hade varsin liten fåtölj när vi var små i tyg.
Och en fåtölj har mamma tagit fram till snäckan när vi är hemma och hälsar på.
Och hon bara älskade den så jag var bara tvungen att beställa hem en liten fotölj som hon har hemma.


Blir att lägga sig tidigt i dag då jag och kära syster S ska iväg i morgon bitti.
Ska bli jätte kul!

Ha en bra kväll vänner!


Älskade lilla snäckan men nya dockvagnen

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag sökte på google efter liten dockvagn och då kom jag hit till din blogg! Jag letar efter en sån till min son som blir två år i december. De flesta dockvagnar är som du erfar lite större... så nu undrar jag var du har beställt denna fina dockvagn? Har den varit bra i storlek? Jag har också funderat på en sådan fåtölj som din lilla dotter har, tycker du att hon haft glädje av den?
    Skulle bli jätteglad om du vill svara.
    Mvh Viveca
    viveca@mail.com

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag hamnade här på samma sätt som ovanstående och är alltså också nyfiken på var du hittat er fina lilla barnvagn! :)
    Uppskattar verkligen om du svarar till karinlofstrand@hotmail.com
    Tack på förhand!
    /Karin

    SvaraRadera
  3. Hejsan.
    Jag behöver din hjälp att hitta denna dockvagn då jag är på jackt till min dotter. Vart hittar jag sökt som en dåre,

    rostadbanan@gmail.com
    skriv till mig här är du snäll och rar :)

    SvaraRadera