tisdag 18 oktober 2011

Emmaljunga scooter Silver Check




Uch vilket höskrusk vi har fått i dag :(
Bara regnar och blåser,så det får bli en inne dag denna Tisdagen!
I dag har jag och snäckan en ledig dag, jätte skönt!
Vi inledde dagen med en rejäl sovmorgon, då för att vår lilla busunge bestämde sig för att vara vaken i 3,5 timme i natt :(
Så för att ta igen dom timmarna blev det sen uppgång.

Så trisst att regnet öser ner i dag, jag som hade sett fram emot en lång och skön promenad med snäckans nya vagn vi köpt.
I helgen blev det en liten tripp till Malmö med familjen (fre-lör).
Lite shopping, lek på funhouse med snäckan och självklart myst, ätit gott och bara haft det bra med min älskade familj.
Med oss hem hade vi b.la en ny vagn till snäckan.
Då vi tyvärr sålt den svarta bugaboon, då för att älskling aldrig gillade att köra den.
Och näst intill hatade att köra den under vinterperioden då vinterhjulen var på.

Vi ska hitta på så mycket nu i höst/jul så vi kände att vi var tvungna att köpa en vagn till snäckan.
Då även en rejäl vagn som klarar en vinter med massa snö och slask.
Rejäla hjul som klarar av snön och inga små hjul.
Så det fick bli en Emmaljunga scooter, med färgen Silver Check.
Är ganska klumpig och tar mycket mer plats i bagaget än bugaboon gjorde.
Men vi ville ha en lite större och rejälare vagn nu i vinter.
Även snäckan är stor nu och väldigt lång så alla vagnar passar inte henne längre då hon är hela 97 cm lång.
Emmaljungan var det inga problem med, hon fick plats i den och kan växa mycket på längden och fortfarande sitta bra i den.

Nehe vänner nu måste jag nog börja på maten innan älskling kommer hem från jobbet.
I kväll ska jag och älskling på vårt första föräldramöte på snäckans dagis.
Ska bli jätte spännande!

Ha en bra Tisdag vänner & var rädda om varandra!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    Fin vagn Tilda har fått och skönt att ni fick Bugaboon såld.Var ni och tittade på de stolarna vi pratade om sist?

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack kära vän!!
    Nej tyvärr stolarna var redan sålda när jag mailade henne:(
    Jag har önskat mig 4 st stolar i julklapp av Björn ;)
    Får se om jag varit snäll i år ;)

    SvaraRadera