måndag 29 oktober 2012

Höstlov

Denna veckan är det Höstlov för snäckan.
Och hösten kom i passande tid till lovet.
Det har blåst, regnat och varit jätte kallt ute i dag.
Riktigt höstväder!
Själv har jag inget emot hösten och mörkret utan tycker det är mysigt då jag alltid tänder massa ljus här hemma.
I helgen ändrade vi ju klockan och visst märks det, det blir mörkt tidigt på kvällen.

Undra vad vi ska hitta på denna veckan när det är höstlov och snäckan ska vara hemma hela veckan...
Känns redan nu att vi måste hitta på lite så inte snäckan blir allt för rastlös.
Hon själv har redan gett förslag på:
-Leos lekland
-Bada i badhuset 
- Åka till Ölands djurpark

Tror att vi hoppar Ölands djurpark ;)  men dom andra två förslagen kanske vi skulle besöka!
Förra veckan anmälde jag snäckan att börja rida, eller lekridning som ledarna kallade det.
Det är för lite mindre barn och kostar endast 50 kr för 1 timme.
Tror att det kan vara något för fröken här hemma då hon alltid är överlycklig när hon får rida på ponnyridning.
Men tyvärr var det inget denna veckan då det var höstlov :(
Synd kan jag tycka då det säkert hade varit många barn som varit där nu när det är lov.

Nehe nu ska jag fixa det sista här hemma, moppa golven.
Fick i går städmani och städade som en tok här hemma.
Så nu glänser det så fint och luktar nystädat, dock inte golven än.



Här hemma är det tända ljus i höstmörkret.
Så mysigt!
Min fina samling ljusstakar från Iittala Festivo tillsammans med
en vit cyklamen pryder köksbordet så fint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar