onsdag 24 augusti 2011

Ledig Onsdag


I dag har jag haft en ledig dag, härligt mitt i veckan.
Men mindre kul att jobba hela helgen, speciellt denna helgen då det är Älmhults dagarna i byn.
Det hade varit kul att gå ner en runda i byn och kolla lite...
Men istället blir det jobb, jobb & jobb!

I eftermiddags blev det ett besök hos min kära vän Dinka och hennes stora tjej som precis fyllt 2 år.
Självklart hade Tilda med sig en liten födelsedagspresent till födelsedagsbarnet ;)
Dom är så söta tillsammans dom små liven, våra små Tildor ;)

I kväll började jag och älskling faktiskt redan att prata om födelsedagspresenter/julklappar till snäckan.
Tidigt men dessa få månader som är kvar går så himla fort.
Och det värsta jag vet är att inte vara ute i god tid, då man oftast stressköper massa hon egentligen inte behöver.

Jag har hela sommaren pratat om att när hon fyller år ska vi köpa en dvd att ha till henne i bilen, då hon inte har ro att åka längre sträckor.
Så det blir nog helt perfekt med en dvd i bilen.
Även lekstugan hoppas jag kommer på plats i trädgården till snäckan nästa vår.
Vi beställde en för 1 år sedan men tyvärr hann inte byggarna med att fixa snäckans lekstuga förens nu i höst.
Så vi bestämde oss för att vänta.
Vad ska vi med en lekstuga till i höst/vinter då man är inne för det mesta?!
Så nu ska vi bara ringa och beställa den igen så att vi får den till nästa vår!
Jag har även länge, länge funderat på att köpa en medium Double Bubble lampa av Eero Aarnio.
Men tvekat då jag velat mellan att köpa en small eller medium storlek.
Men nu i kväll klickade jag faktiskt hem en medium till snäckans rum.
Så nu håller jag tummarna att den blir perfekt i snäckans fönster i hennes rum.

Ha det bra vänner & var rädda om varandra!

1 kommentar:

  1. Oh, vännen så det blev ett köp. Då får jag snegla på din och se den i verkligheten. Tack för igår det var super mysigt och ha er här. Tilda hälsar och tackar för presenten.

    KRAM!

    SvaraRadera