måndag 29 augusti 2011

Jobbhelg & sjukstuga


Ett besök på Ikea blev det i dag då dom hade orkidéer för endast 49 kr/st
Så två fina vita fick följa med hem!


Äntligen Måndag och min jobbhelg är över, nu har jag hela två lediga dagar framför mig.
Det känns alltid lika skönt att gå hem på söndagen och veta att min jobbhelg är gjord och att det väntas ledighet.
Denna helgen har varit lite extra jobbig då vår älskade lilla snäcka i fredags vaknade upp med feber, förkylning och var jätte hängig.
Hon har sovit väldigt dåligt pga en jobbig hosta så även jag har då sovit dåligt.
Men i dag fick jag en mycket efterlängtad sovmorgon av älskling som gick upp med snäckan.
Och som om inte det var nog, gick jag upp till ett dukat frukostbord med massa gott som älskling och Tilda fixat :)
Stackars vår lilla snäcka som bara hann vara på dagis i drygt en vecka innan dom jobbiga dagisbacillerna kom till henne.
Men det var väntat då nästan alla barn på hennes avdelning var förkylda.
I dag är hon mycket bättre och piggare så i eftermiddags när älskling börjat jobba åkte jag och snäckan hem till bästa mamma & pappa som bjöd oss på en god middag.

Nähe nu ska jag kliva ner i den varma goa sängen och läsa lite i mina favorittidningar!

Ha det bra vänner & var rädda om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar