söndag 14 augusti 2011

Helgen som varit

Sista helgen tillsammans innan det på måndag är dax för jobb och dagis igen..
Å vilken härlig helg vi har haft här hemma.
Hoppas ni också har haft en riktigt härlig helg!

Fredagen började med en tripp till Skånes djurpark med min älskade familj och familjen Pålsson/Rizvanovic.
Trots att regnet hängde i luften och det var allt annat än varmt ute chansade vi och stack dit.
Dom flesta djuren tyckte nog som vi, att det var lite kallt ute så dom var inne i sina varma små bo.
Men många djur fick vi faktiskt se trots att det var kallt ute.
Men vi slapp iallafall regnet!
Våra små snäckor sprang runt inne i djurparken och hade roligt tillsammans och tittade på alla djuren.
Blev ett litet stopp då och då för att testa dom roliga gungorna som fanns där inne ;)
Älskade små busungar ;)

I lördags kväll var det min och älsklingens barnfria kväll.
Bara vi två åkte på bio tillsammans, och senare på kvällen blev det en god bit mat med gott vin och många många skratt tillsammans med våra kära vänner Emma & Danne.

I dag söndag har jag och älsklingen målat och målat på förmiddagen.
Älskling fixade det sista fixet på grinden till staketet och började måla den vit.
Jag målade för fullt inne på snäckans nya säng.
Äntligen hittade jag en säng som jag tyckte var helt okej till snäckan.
Men den var träfärgad, så nu ska den bli vit.
I kväll kom kära mamma och pappa på besök så grillat stod på menyn.
Jag älskar grillat men jag börjar faktiskt att tröttna lite på det nu när man ätit det hela sommaren.
Får allt bli något annat nästa gång!

Ha en bra kväll vänner & var rädda om varandra!



Vår lilla tilda bus på skånes djurpark



Tilda och pappa gungar på skånes djurpark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar