lördag 23 juli 2011

Kosta Boda Outlet



I går eftermiddags bestämde jag och min älskade mamma att ta en tripp till kosta boda outleten.
Eller rättare sagt jag :)
Och vilken tur att vi gjorde det, hittade mycket fina saker som fick följa med hem.
B.la iittala kivik lycktor, snygga tröjor till mig, många fina märkes t-shirtar/jeans till min märkestokiga sambo, en rosa PoP vinterjacka till snäckan och lite till...
Så nu är man några tusenlappar fattigare!
Var dock lite besviken att det inte fanns mycket av varken skaljackor eller skalbyxor från PoP till snäckan nu till hösten.
Men jag kan tänka mig att dom tar slut fort nu när det är nästa ytterplagg som barnen ska ha nu till hösten.

Bäremot fanns det hur många PoP overaller som hellst.
Tyvärr fanns det bara randiga och ljusblåa overaller kvar i snäckans storlek och det tyckte jag inte passade.
Så jag får se om det kanske blir en Didriksson overall i år till snäckan igen, nu när jag inte lyckades fynda en PoP overall.
Vår lilla snäcka var hur snäll och lugn som helst när vi var på outleten och satt så still i sin vagn (vilket inte sker så ofta längre när hon kan gå och springa själv nu)
Nästan så vi inte behöver vår vagn mer!
Var lite orolig hur det skulle gå inne i affärerna med allt glas, men det gick super!

I dag är det älsklings första semesterdag.
Äntligen!!
Känns som att allas män/sambos är lediga utom min...
Men nu så har vi 3 veckor tillsammans hela familjen innan jobb och dagis börjar igen.
Ska bli så härligt med lite dagsutflykter, åka ner till Malmö city, grilla och bara ha det bra tillsammans och njuta av att vi alla är lediga länge.
Sen hoppas vi på ganska mycket mer sol, har varit dåligt med det den sista tiden.
Just nu öser regnet ner ute :(

Ha en fortsatt skön helg vänner & var rädda om varandra!


Fikapaus påväg till Kosta


Var den finaste rastplatsen jag varit på,låg utmed en sjö. Hur fint som helst.
Självklart skulle snäckan kolla på vattnet och även plaska lite :)
Här ser ni även en liten glimt av min nyklipta korta frisyr ;)


Inne på Kosta Boda Outleten mellan alla byggnader fanns en liten lekplats till dom små.
Väldigt uppskattat av snäckan och alla andra barnen!
Måste ju ta en liten paus då och då mellan shoppingrundorna ;)

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit på Kosta trots att det är så nära, kanske skulle planera in en tripp.

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag absolut att du ska göra!
    Det finns så mycket fint där..
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Så kul när man hittar fler "smålandsbloggar" att följa!

    SvaraRadera