torsdag 24 mars 2011

Vårväder

Bakom huset fanns det massa snödroppar.
För mig är det ett vårtecken!

Ännu en dag med solsken och hela 13 plusgrader ute, synd bara att det blåser mycket.
I morse efter att jag och snäckan ätit frukost skrev jag handlingslista och sedan begav vi oss till affären för att storhandla.
Jätte skönt att göra det på morgonen då det inte är så mycket folk i affären
Ännu bättre är det att handla som i dag, dagen innan löning.
Då är det ännu mindre folk ute och handlar.
Om jag är ledig och har tid så brukar jag försöka att storhandla dagen innan löning, då det kommer vara proppfullt med folk i morgon.
Passade även på att tanka båda bilarna när vi ändå var ute och flängde på morgonkvisten.
Uch säger jag bara vad det är dyrt med bensin :(
Att tanka båda bilarna fulltank går på ca 1400 kr...
Innan vi körde hemåt åkte vi inom ett konditori här i byn och köpte hem sockerbullar.
Kära syster S kom på besök senare på fm, det blev fika och en liten promenad i det fina vårvädret innan syster körde hemåt och det var dax för snäckan att vila middag.

Nu ska jag ta och titta på sista avsnittet av Bygglov som jag missade i Tisdags då jag jobbade kväll.
Älskar vår inspelningsbara boxer!
Helt perfekt när man inte har tid eller jobbar kväll, bara att spela in programmen och sedan kolla på programmen i lugn och ro när man har tid.
Senare i em blir det kvällspass igen för min del.

Ha det bra vänner och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar