onsdag 23 mars 2011

Ledig dag


Hej kära bloggvänner!

Vilket underbart väder vi har i dag!
Solen skiner och det är plusgrader, dock ganska blåsigt.
Äntligen är nog våren påväg till oss!
Här hemma har jag ledig dag, jätte skönt mitt i veckan.
Så i dag har jag passat på att städa hela hemmet, tvättar, strykt, handlat och t.o.m tvättat båda bilarna.
Man hinner med massa när man är ledig :)
Inte så kul att städa och fixa hemma när man väl är ledig från jobbet, men tänkte att jag hellre gör det i dag så slipper jag göra det i helgen när hela familjen är ledig.
Nu när solen börjar kika fram och skiner härligt på fönstren så ser man att dom är allt annat än fina...
Får se om jag även börjar på att putsa fönstren i em.

Denna veckan är snäckan tillbaka till dagis igen efter alla förkylningar och maginfluensor.
Så nu håller jag tummarna på att hon får hålla sig frisk ett tag och att det inte blir som det brukar.
Att hon är där ett par dagar sedan att det är dax för VAB igen.
Apropå VAB jag och älskling har varit hemma jätte mycket nu i en hel månad med snäckan då hon varit mycket sjuk.
Så i går fick vi hem hela fem kuvert från Försäkringskassan att fylla i och skicka in för att snäckan varit sjuk.
Puhh får ta och sätta mig ner med det i kväll...
Att man inte kunde få vara hemma med VAB utan alla dessa papper man ska fylla i och dagis ska fylla i, hade varit skönt att slippa det.

Nu ska jag ta och sätta mig ner i soffan och slöa lite och läsa mina favorit tidningar innan snäckan vaknar.
Då ska vi ta och gå ut i det fin fina vårvädret.

Ha det bra vänner & var rädda om varandra!

1 kommentar:

  1. Oj va mycket du hunnit med idag;-) Vilken energi. Har oxå varit ledig idag, men inte hunnit med hälften av det du gjort...hihi
    Kram

    SvaraRadera