torsdag 20 december 2012

Sista klappen

God kväll i julmyset!!
Här hemma lyser hela vardagsrummet i vanlig ordning såhär på kvällen tända värmeljus i alla mina lyktor :)
Hoppas allt är bra med er alla nu när det endast är några dagar kvar till julafton.
Många vänner och deras barn ligger i förkylning och kräksjukan :(
Jag hoppas inte att det hittar hem till oss innan jul :(

Sista jobb dagen för älskling i kväll, sen är han ledig i 2,5 vecka.
Vilken lyx att få ha honom hemma så länge!
Och vilken lyx att inte behöva vara hemma själv med barnen på kvällarna.

I går var jag och barnen i Växjö på barnmottagningen hos Tildas barnläkare.
Vår lilla skatt har blivit sämre i sin lilla mage efter att snart i ett helt år sluppit bekymmer.
Men hela December har hon inte riktigt varit bra så ett besök dit fick det bli innan jul.
Nu ska vi prova 2 nya mediciner till hennes lilla mage och hoppas att hon slipper detta kräkande på nätterna.
Om inte medicinerna hjälper ska dom göra en undersökning med en liten slang ner i näsan med en liten kamera som hon ska ha i ett helt dygn.
Detta ororar mig om vi skulle vara tvungna att göra det :(

Innan vi körde hem från stan blev det en sista julklappsshopping.
Mosters älskade lilla Nova skulle ju ha en julklapp :)
Blev en rosa Hello Kitty gåvagn och tillhörande dockvagn.
Kommer bli fint till mosters lilla prinsessa :)

Nehe vänner nu ska jag titta klart på Jul med Ernst och få ännu mer julkänsla :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar