söndag 2 december 2012

Födelsedag och 1:a Advent

Hur har ni det i stugorna?
Här hemma har jag äntligen landat i soffan :)
Det har varit full rulle hela helgen..

Gårdagen började med att fira födelsedagsbarnet i sängen med paket och lite god frukost.
Senare på eftermiddagen kom släktingarna och firade vår stora tjej som redan fyllt 4 år.
Massa fina paketer och självklart tårta blev det!
Det blev en Hello Kitty tårta tillslut, snäckan hade svårt att välja mellan Hello Kitty och Pippi.
Båda är ju storfavoriter så det var ju inte lätt att välja en av dom.

Somnade som en stock gjorde snäckan i går efter en så rolig dag.
Och vaknade upp av en ännu större överraskning..
SNÖ :)
Vilken lycka!
Äta snabb frukost och sedan skulle hon ut och åka pulka ;)
Själv tyckte jag att det var väldigt mysigt och passande med snö till första advent.
Nu har jag fått lite mer julkänsla :)

Julskyltning var det i vår lilla by i dag och självklart skulle vi dit en liten runda.
Jag hade nog hoppat över det då jag inte tycker det är något speciellt att gå på.
Men det var ju både ponnyridning, karuseller och sen var ju tomten där.
Efter 1 timme där var vi alla nöjda, Tilda träffade både tomten, åkte karuseller och fick rida sin ponny.
Jag och älskling var mest frusna, då det var väldigt kallt ute.




Vita paket med söta dekorationer i glada färger, till en glad tjej :)
Finns att köpa på IKEA

Födelsedags brickan med födelsedagståget.

En glad och nyvaken snäcka mumsar i sig massa gott och öppnar
glatt sina paketer

Den jättefina Hello Kitty tårtan som självklart skulle gå i rosa ton





1 kommentar:

  1. Grattis till fyraåringen! :)

    Men vart hittade ni Tomten? Jag o Ebbe kom förvisso efter 18 men vi hittade ingen tomte! :(

    SvaraRadera