måndag 17 december 2012

Nu är det jul här i vårt hus julen är kommen hopp tra lalla la

Hallå alla glada...
För nu är vi väll alla glada, endast 7 dagar kvar till självaste julafton :)
Här hemma har vi en liten snäcka som längtar sååå till julafton
Speciellt nu när vi var på tomtesmyg i går kväll och hälsade på tomten i skogen i sin lilla stuga.
Vi är ett stort gäng barnfamiljer som varje år några dagar innan julafton åker dit med traktor.
Då sitter vi alla på släpet med massa hö och filtar.
Alla barnen tycker att det är så roligt och spännande :)


I dag här hemma har vi julpyntat lite :)
Det är inte så mycket men det ska ändå kännas att det är jul i huset.
I vanlig ordning går pyntet i vitt,silver och klarglas.
I går köpte vi en fin kungsgran som i dag har fått massa fint pynt.
Snäckan har själv fått pynta lite i sitt sovrum, där är en och annan liten tomtenisse :)
Tänkte bjuda på en hög med bilder från vårt juliga hem :)



Granen står så grön och grann i stugan...



Mina absoluta favis julgranskulor i klarglas fyndades på mellandagsrea förra året i en blomsterhandel i byn :)

Äntligen har jag i år hittat en julgransmatta i vitt som jag gillade :)
Kommer från Rusta

Kalenderljuset har kryssats för fullt hela december, kommer från TineK.
Så även dom silvriga julgranarna.
Grå skål från Marimekko.
Svart lampa kommer från Kartell.

                                                
Bakom soffan är min nya fina lampa från Elflugan.
Prynadsglasen brevid kommer från Kosta Boda.
Elefantkuddarna kommer från Svenskt tenn


I lekrummet hänger min stora fina vita Fling stjärna.
Snäckans mini gran fick även komma upp i fönstret


I hallen pryder mina fina plåtgranar från TineK
Lampa Miss K från Flos

Kontor/gästrummet fick även en vit Flingstjärna i fönstret tillsammans med vita vasar från IKEA
I bakgrunden skymtar ni Double Bubblelampan i mellan storlek av formgivaren Eero Aarnio

Ingen jul utan massa tända ljus i mina Iittala kivik lyktor.
Lyser upp vardagsrummet så fint :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar