fredag 11 maj 2012

En härlig fredag

Äntligen har jag landat i soffan efter en intensiv dag...
Älskling har varit ledig i dag och i går och då försöker vi göra mycket här hemma.
I dag har vi hämtat allt material till lekstugan, så den blir helt klar någon gång :)
Takpannor, läktbrädor, kikar på färg till lekstugan men ej bestämt vilken än.
Har även hämtat brädor och grus till Tildas sandlåda, älskling ska snickra ihop en större då den gamla var på tok för liten för henne nu.
 I eftermiddag har det både hunnits med lite lek inne hos grannbarnen och hälsat på och hjälpt kära syster och hennes P i deras nyköpta hus.
Skulle tagit en grillkväll där när vi hade fixat och donat ett tag, men det är rena stormen här i kväll så det fick bli pizza kväll istället :)

I går var jag och älskling i Malmö hela dagen.
Vi hade beställt tid för att göra ett 3d/4d ultraljud.
Vår lille gosse mådde bra i magen och växte så fint, men det gick tyvärr inte att få några fina bilder.
Vår lille gosse hade det nästan för bra i magen och var en stor bebis så det var svårt att få fram fina bilder då han var för stor, låg långt ner och hade sina små armar framför ansiktet :(
Lite tråkigt då vi verkligen sett fram emot detta ultraljudet, men det viktigaste var ju att vår lille gosse mår väl och växer som han ska!

Men vi fick en härlig dag i Malmö med god mat och shopping också.
Nu är det sista inhandlat till vår lille gosse tills han kommer ut.
Känns jätte skönt att ha det fixat så man inte behöver stressa med det i sista sekunden.
Det enda vi har kvar är nu en vagga, men jag har såå svårt att välja vilken jag ska köpa.
Det står mellan en Leandervagga med stativ eller en Troll Nicole vagga.
Vad tycker ni?? 
Någon som har haft en sådan vagga som ni varit nöjda med?


1 kommentar:

  1. Heej !

    Åh vad mysigt med en liten bebis på väg . Det är ju så himla fint med en vagga . Jag har själv inte haft någon till vår tjej men den översta vaggan , den vita är ju så himla fin ! Jag tänka mig att den passar in bra i ert hem också :)

    Lycka till med valet , och bebisen förståss :)

    Kram !

    SvaraRadera