torsdag 24 maj 2012

Första dagen som föräldraledig

Åh vilka sköna dagar vi haft med massa sol och värme.
Så härligt!
Men själv håller jag mig mest i skuggan och njuter..
Höggravid och värme är ingen jätte bra kombination, är jätte varm även då solen inte steker på ;)
Men ska inte klaga för jag hade absolut inte velat ha regn.
Snäckan älskar solen och värmen och är ute från morgon till kväll.
Äntligen har hon kunnat leka med sina uteleksaker, både sandlådan och lekstugan är mycket poppis.
Men just nu är poolen nr 1 ;)

Dagen här hemma började med sovmorgon för hela familjen.
Är mycket tacksamt då min sömn på nätterna inte är jätte bra.
Efter frukost blev det ett besök hos bm, alla värden och mått var bra vilket känns jätte skönt.
T.om mitt blodtryck var bra, vilket har varit ganska lågt innan :)
Det enda jag inte tyckte så jätte mycket om var ju att se vikten..
Pust vad stor man är nu, känner mig som en riktig valross ;)
Bara tanken att gå ner allt sen känns jobbigt...
Om tre veckor ska vi på student och jag undrar hur jag ska kunna hitta en fin klänning att ha på mig, då jag kommer att vara ännu större..

Hela eftermiddagen har jag och snäckan spenderat hos kära syster S och hennes P.
Nu är dom färdigflyttade och har helt lämnat sitt gamla hus och har kommit iordning i sitt nya.
Bara tapetsering i två rum sedan är allt klart inne.
Tycker det är super kul att vara där och hjälpa till, det väcker härliga minnen då jag och älskling var nyinflyttade i vårt hus ;)

Nu blir det slapp i soffan med bygglov på tvn!



Härliga varma dagar i poolen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar