tisdag 27 november 2012

Full rulle i stugan på Transtigen...

Nuuuu är jag tillbaka!!
Oj oj vilken paus det blev...
Men jag behövde nog en liten paus, det har minst sagt varit mycket dom sista 2 veckorna...
Förra veckan var det saker inplanerat varje dag, bvc tider, mammasamtal, Huseby julmarknad, öppna förskolan, träffat mina mammavänner, hälsat på arbetskamraterna på jobbet, Tildas ridning osv.
Sen när den veckan hade passerat och det blev helg och vi alla skulle pausa ut lite, blev det ännu värre!
Hela familjen förutom jag blev dunderförkylda!
Så sömnlösa nätter och passa upp mina små här hemma, då även älskling ;)
Och som alltid får snäckan krupp när hon är väldigt förkyld, så extra jobbigt en natt :(
När alla äntligen började bli pigga igen, blev Wilmer plötsligt sämre över en natt.
Även han åkte på krupp :(
Stackars vår lille gosse, blev barnakuten den natten!
Han blev mycket bättre efter inhalationer, slemlösande och alvedon.
Men han är fortfarande inte pigg, feber och en jätte hemsk slemhosta.
Fick i dag åka till vår vc så han fick lite inhalation och en ny hostmedicin.
Så nu håller vi tummarna på att allt ska bli bättre!
Trodde faktiskt inte att så små barn kunde få krupp.
Men läkaren i Växjö sa att det var väldigt ovanligt!

Jag är så trött på dessa sjukdomar här hemma.
Tycker att hela familjen mer eller mindre är sjuka här hemma hela tiden. 
Vi går om varandra och smittar varandra :(

Nehe nu till lite roligare och uppiggande :)
Snart är det första advent och vår lilla snäcka fyller år!
Jag har i kväll smygstartat lite och satt upp mina adventsljusstakar i fönstren.
Även utebelysnigen åkte upp i går.
På lördag fyller vår Tilda 4 år och det ska vi fira med kalas här hemma :)
Så nu håller vi tummarna på att lilleman i huset är piggare tills dess så vi inte ska behöva ställa in kalaset.

Nu ska jag ta och lägga mig och få lite välbehövlig sömn!




Även i år går det julpiff i grått och vitt här hemma!
Silvergranar och kalenderljuset kommer från TineK.
Skål Marimekko och den silvriga ljusslinga kommer från Village.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar