fredag 7 september 2012

Veckan som gått

Då har denna veckan snart gått förbi oss.
En mycket händelserik vecka med både skratt och tårar.
veckan började väldigt dystert med att mina nästkusiners hus brunnit ner under helgen.
Ett par dagar senare fick älskling reda på jobbet att varsling är på g.
Snäckan har åter igen börjat på dagis efter att ha varit ledig sen i Maj.
Gissa om det har varit en lycklig dam här hemma :)
Inga problem att få iväg henne...
Älskling började jobba denna veckan igen efter att ha varit ledig i nästan 8 veckor.
Så när älskling jobbar och snäckan är på dagis måste jag säga att det känns lite tyst och tomt i huset när det bara är jag och Wilmer hemma.
Som tur är det många vänner som oxå är föräldralediga man kan träffa.
Sen har jag ju alltid min kära syster som också är mammaledig som jag kan träffa när som :)
Den senaste tiden har vi träffats mycket och planerat.
Vi ska om lite mer än en månad ha dubbeldop för våra småttingar.
Så skönt att kunna planera och fixa det med syster och hennes sambo istället för att bara jag och älskling hade haft dopet själva.
Det är ju lite att tänka på med lokal efter dopet, maten, kläder osv.

I eftermiddags blev det en tur till IKEA med syster.
Har börjat fixa lite med lekrummet här hemma och tänkt göra om lite nu när lilleman också ska ha sina saker där inne.
Än så länge är det ingen fara, men ju äldre han blir så kommer det ju komma leksaker och annat till honom också som han ska ha i lekrummet.
Handlade inte mycket, var mest där för att kolla på möbler och fundera hur jag vill ha det i rummet.


Nehe vänner nu ska jag krypa ner och sova HELA natten..
Japp ni läste rätt, älskling ska ta lillema i natt så att jag kan få en hel natts sömn.
Det ska bli jätte skönt att vakna upp pigg och utvilad.
Det kallar jag mammalyx :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar