tisdag 11 september 2012

Stressad och gnällig två barns mamma

Äntligen har jag landat en stund i soffan.
Känner mig stressad till tusen, t.om mer stressad än när jag jobbade :(
Känner att tiden inte räcker till, har så många måsten just nu..
Och bättre blir det inte av att älskling jobbar kväll denna veckan, så jag är själv med barnen hela em/kvällen och dom veckorna hinner man absolut ingenting.
Men det ska jag iof inte gnälla så mycket om nu när det är varsling på g på hans jobb.

Det har varit mycket planering och fixande hit och dit med dopet som tagit jätte mycket tid.
Men även:
Alla papper som ska skickas in till alla möjliga människor: dagis, kommunen, skatteverket och faderskapspapper nu när vi inte är gifta.
Alla bvc tider som är så täta nu när lilleman är liten, föräldragruppen, spädbarnsmassage på bvc, barngympa med snäckan .
Sen är det allt annat som ska fixas så vardagen funkar handla, laga mat, hämta/lämna på dagis, stryka, städa, tvätta..
Nä nu ska jag inte tråka ut er mer med mitt gnäll.
Tur man får gnälla av sig lite ibland ;)
Allt kommer lugna ner sig när dopet är över.
Det är dopet jag känner mig mest stressad över, för att det är så många gäster som kommer nu när vi ska ha dubbeldop med syster.
Hela 51 st som ska ha mat, tårta, kaffe, dukningen ska fixas, hela familjen ska ha kläder, dopklänningen ska fixas osv.

Nehe nu ska lilleman matas och sedan ska jag redan lägga mig för lite extra sömn.
I morgon fm ska snäckan till dagis och jag och älskling ska till föräldragruppen på bvc innan han sedan börjar jobba vid lunch.

Slänger in två bilder på våra dopkort som alla gästerna fick av oss i går..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar