tisdag 4 september 2012

Nu kan det väll bara bli bättre...?




Nu är jag tillbaka igen efter en paus.
Har varken haft tid eller lust att blogga.
Har varit så mycket den sista veckan och nu hoppas jag alla dåliga besked är över på ett bra tag.

Vaknade i Lördags av att kära mamma ringer mig tidigt på morgonen och berättar att hennes kusins hus brunnit ner under natten... Pust!
Kändes tungt då även jag och min familj har massa fina minnen i det huset..
Vi var ofta hos mina nästkusiner och lekte när vi var små.
Nu bor eller bodde kanske man nu ska skriva bara mammas kusin, hans fru och deras yngsta dotter i huset.
Som tur mår dom bra efter omständigheterna, mammas kusin fick lite brännskador och rök i lungorna.
Eftersom branden startade tidigt på morgonen låg dom och sov så hade dom inte vaknat hade det värsta nog hänt.. 
Usch vill inte ens tänka den hemska tanken som kunde ha skett..
Nu stöttar vi dom så gott vi kan i deras svåra situation!

Som om inte det vore nog började älskling jobba denna veckan efter sin lååånga semester och fick reda på att det skulle vara stormöte på jobbet..
Ingen visste vad det handlade om men man hade ju sina aningar då hela företagets personal skulle vara med.
Som ni säkert också förstår så handlar det om varsling :(
Hela 70 st måste tyvärr gå och det är väldigt många.
Än vet dom inte vilka som måste gå så det är bara att vänta och se.

Är ledsen för älsklings skull då han för ca 2,5 år sedan blev varslad och efter det fick han fast jobb på detta företaget som även nu också ska varsla.
Så måste han gå hem ytterligare en gång tycker jag väldigt synd om honom.

Mycket ledsamheter här hemma nu och jag känner att jag inte är den roligaste bloggerskan just nu så jag tar en liten paus här ett par dagar och återkommer förhoppningsvis med lite gladare inlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar