onsdag 21 mars 2012

Vila, vila och åter vila

Ännu en dag hemma med mycket vila..
Efter att ha jobbat klart mitt arbetspass i måndags kväll fick jag hemska sammandragningar under natten och kunde knappt sova någonting.
Så nu fick jag som besked av läkaren att vila, vila och vila i flera dagar och inte stressa någonting.
När vi var på UL för drygt en vecka sedan var läkarna lite oroliga för mina sammandragningar, jag hade alldeles för många och för ofta för att bara vara i v 22 :(
Dessa sammandragningar som gör ont och kommer ofta uppstår alltid när jag jobbar eller har stressat mycket hemma.
Om detta blir ännu värre kommer jag redan bli sjukskriven ett par veckor och sedan se om jag kan jobba lite igen.
Trist, men jag får tänka på vår lille gosses bästa..


Hade samma problem när jag skulle ha snäckan, men då kom det inte förens i 7:e månaden.
Då tog jag inte det lugnt utan jobbade på som vanligt.
Det resulterade i att jag fick åka in till förlossningen och ligga där i flera dagar och få massa sprutor som stannade upp allt.
Då ville hon redan ut...
Men som tur kunde läkaren hejda det och snäckan fick vänta 2 månader till att se dagens ljus ;)
Denna gången tänker jag inte riskera något sådant utan ska lyssna på varningarna när kroppen säger ifrån och ta det lugnt så inte samma sak händer.

Så här hemma händer inte mycket, allt är väldigt lugnt ;)
Dagarna blir långa och tråkiga när man bara ska vila och ta det lugnt, men snälla sambon var innan i dag och köpte ett gäng med tidningar så i morgon ska det läsas ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar