lördag 24 mars 2012

Myspys lördag med familjen

Lördag, sol & värme..
Kan ju inte varit en bättre dag ;)

Lördagen började med att en liten go snäcka kramade om mig och sa god morgon mamma, Tilda älskar mamma, pappa och lillebror..
Åh mammas hjärta smälter...
Några otäcka troll störde i natt snäckans sömn och var ledsen och ville sova hos mamma och pappa.
Så jag och snäckan kröp ner i sängen i gästrummet för lite sömn.
Älskling har jour denna helgen på natten och det finns ingen som vill vara i närheten när det larmet går.
Definitivt inte med en liten snäcka i närheten.
Tror det larmet kan väcka en död, fy vilket larm och älskling bara rusar ut i bilen och kör..
Så älskling fick ligga uppe själv med larmtelefonen i natt ;)

Dagen i dag har mestadels spenderats ute i det fina och varma vädret.
Jag har mest legat i solstolen och vilat i solen..
Ska ju fortfarande enligt läkaren vila, vila och vila för mina onda sammandragningar..
Snäckan har äntligen fått upp sin älskade studsmatta, så medans jag solade hoppade hon bredvid mig :)
Älskling har varit duktig och bytt till sommardäck på båda bilarna plus att han och hans bror äntligen kört bort rallybilen som stått i vår trädgård hela vintern.
Tyvärr har den fått stå hos oss då det har varit försök till inbrott i rallybilen hela 2 ggr när den stod hos hans bror i höstas när säsongen var över.
Fy för dessa människor som inte kan lämna andras saker ifred!! Usch..
Hoppas den kan stå ifred nu när dom flyttat på den, är ju snart dax för rally säsong igen.
Inte ens 1 månad kvar tills dom kör igång igen!!
Både roligt och tråkigt..
Roligt att det går så bra för dom, att dom är jätte duktiga.
Men sen är man ju alltid lite rädd att det ska hända något, är ju en ganska farlig sport och framförallt DYR!

I kväll trotsade jag mina sammandragningar och fixade iordning hemmagjord pizza till lördagsmyset.
Vilket resulterade i att jag nu ligger pall på soffan med sammandragningar :(
Puhh undra hur det ska gå på jobbet nästa vecka efter att ha varit sjukskriven för dessa onda sammandragningar.
Börjar faktiskt tro att det inte funkar att komma tillbaka helt.. Tyvärr
Kan jag inte ens fixa pizza hur ska jag då kunna jobba flera timmar i rad på jobbet?
Återstår att se..

Nehe vänner nu ska jag och älskling titta på film och äta lite gottis..
Vår lilla skatt sover nu gott efter välling och pizza mys.
Hoppas trollmardrömmarna håller sig borta i natt!

Ha det bra vänner och ha en skön lördag kväll!



God hemmagjord pizza till kvällsmyset!
Mums mums..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar