tisdag 27 september 2011

En ledig Tisdag

I dag har jag haft en ledig Tisdag, iallafall från jobbet ;)
Har i förmiddags blivit storstädning här hemma.
Välbehövligt då det har stått stilla på städfrånten ett tag då både jag och snäckan varit krassliga här hemma.
Och har då lagt allt vad städning heter på hyllan.
Men nu är det rent och fint här hemma igen.
Eftermiddagen har spenderats ute i det fina höstvädret vi har fått.
Någon vecka till sedan ska studsmatta, rutchkana mm in i förrådet.
Hur detta nu ska gå, är nämligen snäckans älsklingssysselsättning...
Det här med snäckans sysselsättning så har hon fått hela 4 st olika lastbilar av hennes snälla farbror P som var mycket uppskattat.
Snäckan är en liten pojkflicka och tycker mycket om bilar, traktorer & lastbilar.
Kanske inte så konstigt då hennes morfar har många sådana maskiner på sitt företag, farbror P och farbror A jobbar med sådana maskiner.
Så hon har nog blivit mycket påverkad att tycka om dom när så många i familjen tycker om maskiner :)



I kväll har jag faktiskt pysslat om mig själv lite med ett långt och varmt bad med en hårinpackning i håret.
Och självklart massa massa värmeljus för mysfaktorns skull.
Därefter blev det fotbad och fixa fötterna.
Är ganska dålig på att ta hand om mig själv, det prioriteras oftast sist.
Är så mycket annat som alltid går före som Jobb, handling, städning, matlagning ja ni vet alla dessa måsten man har :(
Tills i dag och man känner sig mycket piggare nu efterråt!

Nehe nu ska jag ta tag i att läsa nya och Stora numret av Plaza som är på hela 404 sidor.
Kommer nog ett par sidor i dag ;)

ha det bra vänner & var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar