tisdag 20 september 2011

Vintergarderoben komplett


Nu är snäckans vintergarderob äntligen komplett.
I dag kom hennes varmfodrade vinterstövlar från kavat & dom fodrade gummistövlarna, även dom från kavat.



Tisdag kväll, en regnig och grå sådan :(
Sitter hemma och myser framför kaminen.
Det bästa med att vi går mot mörkare och kyligare tider är att man kan kurra upp sig i soffan med tända ljus och en kamin som knastrar i bakgrunden.
Så mysigt!!
Ännu en dag med sjukstuga här hemma.
Snäckan är bra igen och kan återgå till dagis.
Värre är det med mig som har fått förkylning, hosta och ont i halsen :(
Så i morgon blir det nog en sjukdag hemma för mig!

Har varit en dryg dag i dag, då älskling kom hem sent i kväll :(
Han har varit i växjö med jobbet hela dagen på utbildning
Både jag och snäckan har saknat honom här hemma, åtminstone jag som hade behövt lite vilopauser då och då för mitt onda huvud.
Inte alltid lätt att vara hemma med en pigg och glad snäcka när man själv är sjuk.
Hem i kväll kom älskling med nya vinterdäck till båda bilarna.
Dom var visst mycket billigare i växjö än här hemma som vi spanat in.
Så skönt att ha det fixat då det går så snabbt nu tills man ska byta däcken.
Men puhh så dyrt att ha två bilar, blir ju dubbelt så dyrt med allt.
Men som sagt skönt att ha köpt däcken nu, så man slipper det sen.
Har ju jätte många födelsedagar framöver, jul och nyår som väntar som man kommer att lägga pengarna på sedan.

Nehe vänner nu blir det en varm kopp honungsvatten och soffan som gäller innan jag kryper ner i sängen.

Ha det bra vänner & var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar