söndag 18 december 2011

4:e Advent

Hallå bloggisar!!
Hoppas allt är bra med er alla.
Här hemma har det varit lite sjukstuga i veckan/helgen, tycker att vi alla har varit lite ur funktion...
Men nu är vi pigga igen, och jag hoppas verkligen att vi får vara det nu när det bara är 6 dagar kvar till julafton.
Det slog mig i natt när jag vaknade och inte kunde somna om, herre gud bara 6 dagar kvar!!
vi som inte julstädat eller slagit in alla julklappar.
Då blev man stressad!
Men man har inte haft varken ork eller tid att tänka på det när man varit sjuk.
Men i dag har vi tagit ett städryck här hemma och i morgon ska det slås in dom sista julklapparna.

I kväll hann vi även med tomtesmyg i Fälhult.
Vilken hit snäckan som bara älskar tomten :)
Där åker vi traktorsläp genom skogen till en liten stig där tomten bor i sin lilla grotta.
Där får barnen lämna tomten en önskelista eller gå fram till tomten och berätta vad man heter och vad man önskar sig.
Sen sjunger vi några julsånger för tomten.

Nu kallar sängen!
Ledig dag i morgon som då först ska spenderas hos kära syster på jobbet ett par timmar och senare på em kommer min kära vän D och hennes lilla snäcka till oss för en lekstund och fikapaus för oss mammor ;)

Ha en fortsatt bra söndag vänner och var rädda om varandra!


Snäckan åker traktorsläp påväg till tomten


Här bor tomten i Fälhult i sin lilla grotta


En överlycklig snäcka som väntar på att få gå fram till tomten och berätta vad hon heter och vad hon önskar sig i julklapp.


När snäckan kommer fram till tomten säger hon:
Hej tomten jag heter Gunnarsson och jag önskar mig leksaker i julklapp ;)
Lilla snäckan hon som precis lärt sig att hon heter Gunnarsson i efternamn..
Så frågar någon vad hon heter säger hon stolt Gunnarsson nu när hon kan uttala det riktigt :)
Var även en mycket snäll tomte som gav alla snälla barnen en godisask!

1 kommentar: