måndag 20 juni 2011



Å vad härligt att äntligen få skriva dessa underbara ord..
Jag har semester!!

I dag är det min första semester vecka och hela 8 veckor framåt.
Ska inte börja jobba förrens den 18 Augusti igen.
Känns så härligt..
Älskling jobbar ett par veckor till men har tagit ledigt någon fredag och torsdag då vi tänkt åka iväg på lite roligheter i sommar.
Kommer bli kanon.
Tyvärr är inte sommarvädret med mig ännu :( har tyvärr regnat i flera dagar nu.
Hoppas att det snart vänder och blir varmt och soligt så man kan vara ute och bara njuta av livet och ledigheten.

Ledigt har hela familjen haft det i helgen.
I lördags hade vi vår årliga grannfest här på gatan.
Då samlas dom närmsta grannarna och grillar och har det trevligt.
Tyvärr så regnade det så vi fick sitta inne hos en av grannarna.
Tur att våra grannar P&P har byggt ut sitt vardagsrum/kök så vi alla fick plats :)
I går var jag hemma med lilla snäckan då hon hade hela 40 graders feber :(
Och i morse när hon vaknade hade hon bara 37,6.
Att det kan skifta så mycket..
Håller nu tummarna på att febern inte kommer tillbaka!

Tyvärr har jag än en gång varit dålig på att uppdatera här inne, men känner att jag inte riktigt har hunnit med att blogga.
Har många projekt här hemma som är igång samtidigt som tar mycket tid.
Har börjat skura av hela staketet nu innan det är dax för grundning och sedan två strykningar med vit färg.
Men just nu ser det inte ut att bli någon målning på ett tag då regnet bara öser ner :(
Har bestämt mig för att inte måla vårt nya trädgårdsbord iallafall, det är fint som det är kom jag fram till.
Snäckans rum är nu klart, väntar fortfarande på hennes svarta Fatboy sittpuff som jag hoppas kommer i början av denna veckan.
Funderar även på att köpa en liten stringhyllkombination att ha över hennes säng, men jag får fundera ett tag till på det..
Tapetseraren ringde förra veckan och sa att det kommer att dröja ett tag innan han har tid att komma :(
Jag som ville tapetsera i sovrummet ganska snart så att vi har det gjort.
Blir så stökigt och dammigt när man ska bredspackla och sedan slipa, innan man kan börja på med tapetseringen.

Nu ska jag ta och lägga mig och vila en liten stund med snäckan!

Ha en skön dag vänner & var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar