onsdag 15 juni 2011

Älskade hem


Bilder på vårt kära hem som vi i dag för exakt 4 år sedan blev ägare till :)

Hej kära bloggvänner!

Oj det var ett tag sedan sist!
Har haft fullt upp med massa jobb och efter jobb har det varit allt från att gå till tandläkaren, handla, fixa i snäckans rum, lämna in bilen på service mm.
Så dagarna här hemma har bara rullat på sen i Fredags.

I Måndags efter min jobb helg var jag ledig på fm och fixade då det sista i snäckans rum.
Nu när snäckan har blivit en stor tjej så hade vi planerat att hon skulle få en växasäng istället för sin spjälsäng som hon har nu.
Så då var jag ju bara "tvungen" att ändra om lite i hennes rum ;)
Tyvärr har jag ännu inte hittat en växasäng som faller mig i smaken, men det är bara att söka vidare så hittar jag nog snart en.
Så sålänge får hon ha sin spjälsäng.
Hennes garderob har sålts och in har en vit malm IKEA byrå fått flytta in som vi nu har både kläder och lite leksaker i.
Hennes myshörna har bytts ut mot en svart Fat Boy sittpuff som jag just nu väntar på ska komma hem till mig.
Även en svart luddig Hampen matta från IKEA har fått flytta in.
Bilder kommer när puffen kommit!
Har även handlats ett nytt trädgårdsbord på IKEA då vi sålt våra gamla trädgårdsmöbler som var på tok förstora till vår glasveranda.
Så nu har 6 nya stolar köpts och ett nytt bord.
Vet ej om jag ska måla träskivan på bordet vitt då det är vita stålben med träskiva på.
Tycker inte att den bruna träskivan passar in med vita stolar och vita ben på bordet.
Får fundera lite till.

Är mycket som händer här hemma nu innan semestern börjar nästa vecka.
Just nu väntar vi både på tapetseraren och fint väder.
Tapetseraren ska tapetsera över vår fondvägg som vi har i sovrummet som jag är så trött på.
Och det fina vädret väntar vi på då vårat staket runt huset ska bli VITT!

Nehe kära vänner nu får jag ta och laga lite mat innan älskling kommer hem.
I em blir det en runda till Växjö på ett kontroll besök hon snäckans barnläkare.
Är där lite då och då för att dom vill ha lite koll på snäckans krångliga mage hon haft sen hon föddes.
Hoppas även att jag får hem ett nytt recept på hennes special välling!

Ha en bra dag vänner & var rädda om varandra!

2 kommentarer:

  1. Ni bor jättefint verkligen, stamträden du har utanför eran ytterdörr, vad heter dom?? Mvh Rebecca

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du!!
    Dom heter Ädelcypress på stam.
    Kram Jennie

    SvaraRadera