måndag 4 februari 2013

En gnällig start på veckan

Här hemma är det sjukstuga :(
Tilda är förkyld och har hög feber och haft krupp två nätter i rad.
Jag hoppas det försvinner så att hon slipper krupp en tredje natt.
Stackars snäckan har två gånger i dag somnat på soffan för att hon knappt fått en blund på två nätter.
Och inte jag heller för den delen ;)
I dag var jag jätte trött själv så för att inte somna själv började jag med bakning här hemma :)
Har länge tänkt att jag måste fylla på i frysen men lite gott.
Så i dag har jag bakat kärleksmums, kanel/kardemumma bullar och chokladmuffins.
Så nu kan vi ha fika gäster igen :)
Vilket händer väldigt ofta så det känns skönt att äntligen tagit tag i bakningen.



På köksbordet lyser ett stort fång av vackra rosor i en ny favorit vas
Vasen är från H&M Home och kostar 99 kr och liknar precis Dagg vasen från Svenskt tenn
som har en liite saftigare summa på 2400 kr.
Ljuslykta från Tom Dixon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar