lördag 21 januari 2012

Mor och dotter dag



Snö snö och åter snö...
Som det har vräkt ner med snö i eftermiddag/kväll här hemma.
Snäckan älskar det, men jag är mindre förtjust.

Älskling är iväg med grabbarna på jobbet i dag/kväll så det är ju en av anledningen till att jag inte gillade när snön kom i dag.
Dom varnade på tv/radio att inte vara ute på vägarna, och där var älskling och grabbarna på väg till lite roligheter denna lördag.

Självklart har jag och snäckan varit ute i snön i dag och busat, snäckan älskar snön..
Något positivt med snön, alla barn älskar ju faktiskt snö..
Innan grannen Vera kom ut och lekte med snäckan skulle hon bara dra sin nine (gose kanin) i pulkan och var inte alls förtjust i att själv åka.
Men när Vera kom så gick det bra och dom busade dom små liven i all snö ;)
Sedan hjälpte dom sina mammor med att skotta uppfarten, då inga av våra män var hemma.

Annars har denna lediga lördagen bestått av mys och lek med vår lilla skatt.
Alla tråkiga måsten fixades i går så i dag har all fokus legat hos snäckan.
Innan älskling åkte var jag inne i byn och handlade lite roligt som jag och snäckan skulle pyssla med i dag.
Barbie film, snäckan älskar sina sessor som hon säger och dansar så glatt med i filmen när alla prinsessorna dansar med sina prinsar :)
Pussel, snäckans favo sysselsättning just nu.
Men kan alla pussel utantill här hemma nu så ett nytt inhandlades i dag.
Målarbok, har börjat intressera henne mer och mer nu istället för att rita själv på ett vitt papper.
Har börjat bli mer och mer intressant efter att hon började på sin nya avdelning då det är många flickor där som målar i målarbok ;)
Den silvriga barnkammarboken hittade jag på maxi när jag handlade i går som hade extra pris på den.
Så den fick självklart följa med hem, endast 149 kr :)
Boken var en stor hit då det är många sånger i den som hon känner igen från dagis och kan vissa utantill, medföljer ju även en cd.

När snäckan somnat och susade sött var det lite egentid för mig.
Blev att läsa nya numret av Hus & Hem och beställa lite från H&M:s vårkartalog, snäckan växer ju så det knakar så en hög med nya byxor/leggings fick det bla bli.
Till det min favoritglass crema di mascarpone från Carte`Dor ;) Mums!!




1 kommentar:

  1. Här har det också vräkt ner snö idag... Men det smälter bort till i morgon verkar det som, skönt! :)

    SvaraRadera