fredag 15 april 2011

Ovanlig halsbakterie

Hej kära bloggvänner!!

Oj vad länge sedan det var, hoppas allt är bra med er alla!
Än en gång har jag varit frånvarande från bloggen pga sjukdom...
Men denna gången har jag varit ganska dålig :(
Snart har det gått 2 veckor sedan jag blev dålig.
I början var det som en vanlig förkylning med feber, snuva och ont i halsen.
Ett par dagar senare hade jag 39 graders feber och fruktansvärt ont i halsen, värre än halsfluss!
Och halsfluss gör fruktansvärt ont att ha kan jag säga!
Har varit hos tre olika läkare som alla inte har fattat vad det har varit med mig.
Vissa prover har varit jätte bra och andra ur kassa, och halsproverna har varit bra.
Har provat två olika pencillinkurer som inte hjälpt.
Tillslut skickades jag till växjö lasarett, där dom sa att jag hade en ovanlig halsbakterie.
Den är enligt läkarna ganska nyupptäkt då dom vara vetat om att den har funnits i två år.
Lite läskigt!
Men nu efter att ha käkat min tredje och nya dunderpenicillinkur med starka smärtstillande tabletter för min onda hals känns det faktiskt bättre.
Så nu hoppas jag att det snart kommer att försvinna helt med denna kuren.
Tyvärr så har jag inte något roligt att berätta då tiden här hemma har stått still för min del i ca två veckor.
Tänkte bara uppdatera här inne och berätta att jag faktiskt lever :)
Ha en bra helg vänner & var rädda om varandra!

1 kommentar:

  1. Hej! ramlade över din blogg o måste bara fråga vet du vad det var för bakteri? har nämligen råkat ut för samma sak ungefär där en ovanlig halsbakterie hittades

    SvaraRadera